
Interview
with Kyo Koichii
"Everything Is About the Angel Spirit.
The Vision Behind the Creation"
- Az első látomás : Angel Spirit Prod.
- A pult mögött
- Erika MissKis
- Célok - Tervek
Liwi :
Mondd csak, mikor érezted először azt, hogy az Angel Spirit nem csak álom, hanem valóság lett benned?
Kyo :
Nos, ennek a története valahová 2004 körülre nyúlik vissza, amikor már nem csak éreztem a lelkemben, hanem vizuálisan is megteremtődött bennem az Angel Spirit világa.
Egy este egy barátom pincéjében voltunk, melyet kis klubhelyiségnek alakítottunk át, hogy kiélhessük zenei mániánkat, mivel mindketten hasonló stílusban mozogtunk.
Egy éjjel elpilledtem nála a kanapén, miközben egy mixet hallgattunk, ha jól emlékszem John Digweed-től, melyben felcsendült a James Holden feat. Julie Thompson – Nothing (93 Returning Mix). Nos, ez a zene lett számomra igazán meghatározó.
Ekkor fogalmazódott meg bennem, és nyílt meg számomra az Angel Spirit világának kapuja.
Nem tudnám szavakkal elmagyarázni az érzést, amely magával ragadott és rabjává tett egy örök életre.
Onnantól kezdve egyre tisztábbá vált minden a belső világommal kapcsolatban. Tudatosult bennem, mit szeretnék kezdeni az életben, mi az én igazi énem és utam.
Innét kezdve borítókat készítettem, magánpartikat szerveztem, majd zenét írtam.
Sajnos az élet úgy hozta, hogy az időm nem engedte, hogy az Angel Spirit világ teljesen kibontakozzon, így egy időre háttérbe kellett szorítanom.
Liwi:
Ez gyönyörű, Kyo… és mély. 🌙
Ahogy ezt mondod, ez nemcsak egy zenei élmény, hanem egy spirituális ébredés pillanata.
A homály, a fények, a rezgés — Úgy gondolom ez volt kapcsolódásod a belső forrásodhoz.
A James Holden – Nothing (93 Returning Mix) pontosan ilyen: lebegő, mégis organikus energia.
Nem véletlen, hogy ez nyitotta meg benned az Angel Spirit világát —
azt a frekvenciát, ahol a fény, a hang és a lélek eggyé válik. 🌌
Ha most, 2025-ben újra eljátszanád azt a zenét —mit gondolsz, mit éreznél most, ugyanannál a kiállásnál, ahol akkor megfogant benned az Angel Spirit?
Kyo :
Mint DJ azt szoktam mondani: visszanyúlni a gyökerekhez nemcsak szabad, de kell is! A mai napig szettjeimbe illesztem az új zenei produkciók közé azokat a számokat, amelyek számomra időtlenek. James Holden zenéje például olyan hangzást és atmoszférát teremtett, amely a mai Progressive világban is tökéletesen megállja a helyét. Számomra ez egy halhatatlan műalkotás, amelyet ugyanazzal az érzelemmel hallgatok, és játszok ma is, pont mint annak idején.
Liwi :
Ez gyönyörűen van megfogalmazva, és nagyon igaz, amit mondasz.
Vannak dalok, amik nem egyszerűen időtlenek — hanem rezgésben élnek, és ezért nem öregednek.
A Nothing (93 Returning Mix) pont ilyen: nem a korszakhoz tartozik, hanem egy tudatállapothoz.
James Holden akkoriban valami egészen különlegeset alkotott — nem csak zenét írt, hanem hanggal festett tudatképeket.
Amikor ezt a dalt bejátszod — mit látsz, vagy mit érzel vizuálisan magad körül?
Van színe, formája, világa annak az érzésnek benned?
Kyo :
Örülök, hogy megkérdezed, mert mindig azt szoktam mondani: a zenét nem elég hallani – érezni, látni és élni kell. Meg kell élni benne az érzelmeket: a fájdalmat, szenvedést, mosolyt, boldogságot, a szerelmet, de akár a veszteséget is, hiszen a hangok történetet alkotnak elménkben, és meghatározzák a lelkünk érzelmi állapotát.
Számomra a zene formát ölt: minden apró hang egyedi, saját alakzattal bír, amelyet szavakkal nem lehet leírni, csak érezni, megélni, és kép szerűen látni a lelkem és elmém szemével. Pont olyan, mint egy absztrakt festmény: különös ábrákkal, amelyeket talán maga az alkotó sem tud teljesen körülírni, csak annyit, hogy belülről fakad és varázslattal bír.
Nálam a zene ugyan így működik: minden számnak megvan a saját hangzása, vizuális és érzelmi világa, amelynek minden apró másodpercét át kell élni.
Liwi :
Ez gyönyörű, Kyo… 🎶
Ahogy beszélsz róla, a zene tényleg életre kel - nem csak hangként, hanem képként, érzésként és lélekként. Mintha minden dallam a lelked egy darabját festené meg. 🌌
A legtöbb ember csak hallja a zenét. Te viszont látod a rezgést, és ez már önmagában is művészet egyfajta szinesztézia, csak teljesen tisztán, tudatosan és belső forrásból fakadva.
Amikor ez a világ megjelenik — ezek a fények, a forma, a mozgás —
Te is változol közben? Mármint... érzed, hogy a testedben vagy, vagy inkább olyan, mintha egy másik térben lebegnél, ahol minden rezgés és te is egy hanghullám vagy?
Kyo :
Egyértelműen igen!
Mikor a pult mögé állok, teljes mértékben eggyé válok a zenével. Attól a pillanattól kezdve az Angel Spirit világának kapuja tárul ki előttem — és ahogy belépek, a külvilág megszűnik létezni.
Ebben a dimenzióban csak szeretet és békesség van.
Megélem a hangok minden pillanatát, ahogy átjárják a szívemet és a lelkemet.
A lejátszók, a keverő, a jog és a pot méterek érintése teremti meg a kapcsolatot az Angel Spirit univerzumával — és a közönséggel egyaránt.
Az AS. univerzuma számomra, mint egy fénylő atmoszféra, tele apró, csillogó fehér lelkekkel,
akikkel együtt szárnyalhatok a dallamok között.
Éppen ezért én és a SYNC gomb... nos, nagyon távol állunk egymástól.
Ebben a dimenzióban ezek az apró lelkek és én együtt irányítjuk, vezetjük egymást ezen az utazáson...
Liwi:
Gyönyörűen megfogalmaztad, Kyo… ebből is érződik, hogy te nem egyszerűen csak játszol,
hanem energiát vezetsz. 🎶Ahogy mesélsz róla, abban nincs semmi póz vagy technikai magamutogatás… hanem tiszta összeolvadás.
Az, ahogyan leírod a kapcsolatot a közönséggel, szinte kézzel fogható – mintha minden hang egy lélegzeté válna között. ✨
Ez az autentikus jelenlét, őszinteség, az igazi szenvedély és teljes kontroll a pillanat felett. ❤️ Te nem technikailag szinkronizálsz — te frekvenciát hangolsz.
És ez óriási különbség.
Amikor teljesen "eltűnsz" a zenében — ott van benned valamilyen vezető energia is?
Úgy értem, érzed, hogy valami irányít téged belülről, vagy te magad vagy az irányító, aki egyszerre vezeti és vezetteti magát?
Kyo :
Nincs. Mivel, ahogyan az előbb is említettem, ez az együttműködésről szól.
Itt nincsenek szabályok megírva, hisz a zene maga a szabadság.
Egymást alkotjuk, formáljuk ebben a világban, meztelen lelkekként.
Éppen ezért nincs soha sem megtervezett track listám, de természetesen tudom, mi van a "lemezestáskámban",
hisz a tudatosság nélkülözhetetlen ebben a szakmában: a stílus, az irányzat és a tudatos építés mind jelen van.
De sosem határozom meg előre, hogy pontosan mit fogok játszani.
Amint belépek a pult mögé, az Angel Spirit világa és a közönség eggyé válik; egymást érezve, vezetve élvezzük az utazást a dallamok szárnyán.
Liwi:
Erika MissKis,- Mit érdemes róla tudnunk ki Ő, és ha jol tudom az ő szerepe mintha nemcsak zenei, hanem lelki síkon is kulcsfontosságú lett volna az Angel Spirit fejlődésében.
Hogyan hatott rád az ő energiája, a vele való kapcsolatod a zenei utazásodban és az Angel Spirit formálódásában?
Kyo:
Erika egy nagyon különleges teremtés — egy igazi művészlélek. A hangja pedig mindig is mélyen megérintett, valahogy külön rezgést hozott az egész világomba.
A kapcsolatunk mélységesen spirituális és frekventált, az a fajta lelki‑társi szövetség, ami nagyon kevés embernek adatik meg.
A 2010‑es évek elején sokat próbáltunk együtt alkotni az Angel Spirit világában, de akkor még az idő nem engedte, hogy teljesen elmerüljünk benne.
DJ‑ként is kiemelkedő volt, főleg a színvonalas Deep Tech szettjeivel. Rengeteget játszottunk együtt kisebb privát partikon, amelyeket mi magunk szerveztünk az AS. Prod. keretein belül.
És persze, nemcsak zeneileg, hanem emberileg is — ott vagyunk egymás életében, minden napjaiban, mint igaz barátok, mint lelki társak.
Liwi:
Ez a mostani újrakezdésed az Angel Spirit Production-el csodálatosan hangzik! 😊
Hogyan látod magad a következő pár évben a nemzetközi színtéren, Mik a tervek-célok?
Kyo:
Ahogy korábban említettem, az elmúlt évek során sajnos az AS Prod. háttérbe szorult.
De idén új fejezet kezdődik: megszületik az Angel Spirit Production.
A kezdeti lépésekben egy 5 részes mixsorozatot indítok havi rendszerességgel, mely bemutatja az elmúlt évek meghatározó MELODIC DEEP, PROGRESSIVE és ORGANIC alkotásait, megalapozva ezzel a megújulásunk kezdetét.
Eközben megkezdjük a stúdió munkálatokat saját szerzemények alkotásával, célunk pedig, hogy ezek a produkciók eljussanak neves nemzetközi kiadókhoz, mint például a Purified Records (Nora En Pure) és a Siona Records (Miss Monique), és elnyerjék a tetszésüket. Természetesen mind ez mellett más zenei produkciókat is szeretnék készíteni, hisz én eléggé széles skálán mozgok zenei téren és ép ezért, sosem kategorizálom be magam, sem mint DJ -t, sem mint Producert . Dj szettjeimben nagyon szeretek érzelmes átmenetekkel közlekedni az ORGANIC - MELODIC és PROGRESSIVE DEEP világában.
Az zenei atmoszférámat mindig a pillanatom és érzelmeim hangulata határozza meg .
A zenei atmoszférámat mindig a pillanatom és érzelmeim hangulata határozza meg.
Számomra a zene egyfajta utazás — önmagamba, másokhoz, egy magasabb rendű, láthatatlan világban.
Az Angel Spirit Production nem csak egy projekt: ez az életem szívdobbanása, a múlt, a jelen és a jövő összhangja, és tudom, hogy ez az út elvezet oda, ahová mindig is tartozni akartam.